Kurumsal Kimlik & Markalama
KURUMSAL KİMLİK NEDİR?
Kurumsal kimlik, bir kurumun kendini hedef kitlesine doğru bir şekilde göstermek için, kurum içinde ve dışında belirlediği unsurların bütünüdür. Söz konusu unsurlar; çalışan davranışları, kurumun iletişim biçimleri, kurum felsefesi ve kurumun görsel hafızasından oluşur. Kurum kimliğinin çalışanlar, hedef gruplar ve kamu üzerindeki etkisinin neticesinde oluşan imaj, söz konusu kurumsal organizasyonun bir parçası olarak; prestij, algı yönetimi, rakiplere göre konumlandırılması, pazar payındaki rolleri kapsar. Kurumu; faaliyette bulunduğu alanlarda diğer kurumlardan ayıracak, öncülük edecek, farklılığını ve rekabet gücünü vurgulayacak bir kimlik çalışması geleceği içine alarak kurumun vizyonunu yansıtan bir yatırımdır.
KURUM KİMLİĞİ NELERİ İÇERİR?
Kurum kimliği; kurumun felsefesi, kim olduğu, ne yaptığı ve nasıl yaptığı hakkında bilgi verir. Bu bilgiler ışığında hazırlanmış olan kılavuz ise görsel bütünlüğün korunması ile ilgili standartları belirler.
KURUM KİMLİĞİNİ KİMLER, NASIL UYGULAR?
Kurum kimliği çalışması; kurum sahibi ve yöneticileri, o kurumu temsil eden kuruluşları (bağlı şirketler, şubeler, temsilcilikler, vb.) ve tüm kurum çalışanlarını kapsar. Kurum felsefesini ve kurum kültürünü özümsemiş her çalışanın faaliyetlerinde kurumun vizyon ve misyonunu ortaya çıkarması, kurumun tüm faaliyetlerinde kurum kimliği kılavuzu ile doğal bir uyumluluğu beraberinde getirir.
KURUMSAL KİMLİK KLAVUZU NELERİ KAPSAR?
– Logonun Temel İlkeleri
a. Logo Tasarımı
b. Amblem Tasarımı
c. Güvenli Alan
d. Minimum Boyut
e. Siyah Beyaz Kullanımı
f. Zeminli Kullanımı
g. Renk Kullanımı
– Kurumsal Renkler
a. Renk Kodları
b. Alternatif Renk Kodları
– Kurumsal Yazı Tipi
a. Temel Yazı Tipi
b. Yardımcı Yazı Tipi
– Kurumsal Dökümanlar
a. Antetli Kağıt
b. Faks Kağıdı
c. Kartvizit
d. Cepli Dosya
e. Klasör
f. Diplomat Zarf
g. Zarf
h. Bardak
ı. Yaka Kartı
j. Tişört
k. Tabela
l. Posta İmza
KURUMSAL KİMLİK NEDEN ÖNEMLİ?
Kurumsal kimlik sadece müşterilerinizin değil, çalışma arkadaşlarınız, ortak iş planlaması yürüttüğünüz iş ortaklarınız ve en önemlisi rakiplerinizin gözünde gücünüzü, firmanızın duruşunu yönetir. Bu imajı sağlamak için kurumsal kimlik çalışmanızda markanızı güçlü ve doğru yansıtmanız çok önemlidir. Profesyonel ekibimiz ile firmanızı analiz ederek ihtiyacınız olan çözümleri sunar, firmanıza en uygun kurumsal kimlik kılavuzunu hazırlarız.